Wie wij zijn en wat we doen:
Stichting Het Pad is een privéinitiatief van uitsluitend vrijwilligers.
De eerste activiteiten van de stichting zijn in 1993 gestart door een kleine groep vrienden in Nederland en Brazilië, met als doelstelling de belangen van de allerarmsten en kansarmen in binnen- en buitenland te behartigen.
De stichting richt zich daarbij met name op straatkinderen, kansarme weduwen en wezen, daklozen, carroceiros en hulpbehoevenden.
Sinds 6 april 2000 is de stichting officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Per 1 januari 2008 heeft de Belastingdienst de stichting aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).
Alle werkzaamheden van de stichting werden, sinds 1993, door de bestuursleden uit eigen zak bekostigd. De lopende en sporadische projecten werden door de oprichters Voûte zelf volledig financieel beheerd en ter plaatse begeleid en gecontroleerd.
Na het overlijden van Dhr. A. Voûte in november 2021 is Mevr. M. Voûte penningmeester gebleven en is Dhr. E. van Egmond de nieuwe voorzitter geworden. Zij beheren de projecten, zowel financieel als ter plaatse.
In de diverse landen waar Stichting Het Pad actief is, zetten nu ongeveer 5 vrijwilligers zich in voor het goede verloop van de projecten van de stichting.
Iedereen die bij Stichting Het Pad werkt doet dat volledig vrijwillig, zonder enige vorm van vergoeding.
NB. Langs deze weg spreken wij onze dank uit voor alles wat Dhr. Voûte ons heeft geleerd. Godzijdank is hij Stichting Het Pad begonnen en bouwen wij zo goed mogelijk daarop voort.